Asigurarea calității produselor este vizată în fiecare etapă de dezvoltare a întreprinderilor. Încurajând consecvența, această procedură crește încrederea consumatorilor și ajută compania să economisească timp și bani.
Deși asigurarea calității produselor și controlul calității nu sunt același lucru, ambele proceduri ajută companiile să producă cele mai bune produse.
Asigurarea calității produselor, crucială de-a lungul revoluției industriale
Definiția calității a devenit crucială de-a lungul revoluției industriale și a creșterii producției de masă în anii 1920. Industriile au trebuit să decidă cum să susțină aceste standarde stabilite atunci când au fost definite.
A se asigura că au respectat cerințele predeterminate în produsele lor finale a fost obiectivul inițial al inginerilor în privința controlului calității.
Calitatea a evoluat într-o profesie ce implică influențarea variațiilor (procedurile lanțului de aprovizionare, practicile de lucru), pentru a genera produse superioare pe măsură ce tehnicile de fabricație au devenit mai complexe.
Profesia calității s-a extins până în anii 1950 pentru a include responsabilități în asigurarea calității (și auditul calității).
Pentru a proteja clienții și mediul înconjurător, controlul și asigurarea calității produselor sunt mai importante ca niciodată.
Un audit al calității examinează cele mai bune practici
O companie care își produce articolele în conformitate cu reglementări stricte care garantează consistența și calitatea de fiecare dată este preferată de consumatori.
Asigurarea calității produselor este procedura utilizată de companii pentru a confirma că produsele lor respectă standardele industriei sau ale companiei și poate fi folosită și de întreprinderi pentru a-și ridica treptat calibrul produselor.
Companiile se bazează pe asigurarea calității produselor, iar specialiștii RSGE pot asigura controlul calității și auditurile calității pentru a garanta calitatea produselor.
În timp ce auditurile de calitate se asigură că procesele sistemului calității sunt cât se poate de bune, asigurarea și controlul calității sunt preocupate de livrarea articolelor de înaltă calitate.
Un audit al calității poate fi efectuat de întreprinderi pentru a examina cele mai bune practici, tehnicile de rezolvare a problemelor personalului și alți factori.
Asigurarea calității produselor, o etapă crucială în determinarea standardului unui produs
Atunci când un produs este defect, clienții pot să devină iritați și să treacă la produsele rivalilor în viitor. Nimănui nu-i place să cheltuiască bani pe un produs care pare a fi de calitate scăzută.
Consumatorii nu vor face achiziții repetate și nu vor recomanda o companie altora dacă nu cred în ea sau în lucrurile pe care le vinde.
Următorii factorii fac din asigurarea calității o etapă crucială în determinarea standardului unui produs:
-stimularea încrederii clienților;
-stabilirea unor proceduri standardizate de dezvoltare;
-o mai bună gestionare a resurselor și a activelor este scopul principal.
Crearea încrederii utilizând procesul de asigurarea calității produselor
Un brand de încredere va avea clienți mai mulțumiți și o reputație mai mare. Utilizând procesul de asigurarea calității produselor, grupurile sau indivizii evaluează fiecare produs în timp ce acesta este dezvoltat.
Aceasta înseamnă că fiecare produs este în esență același. Prin urmare, clienții au mai multă încredere în acel produs, deoarece sunt pregătiți pentru achiziția lor.
Crearea primelor metode de asigurarea calității produselor necesită resurse.
Cu toate acestea, mai târziu, când sistemul detectează, evită și remediază erorile din produse înainte de a ajunge pe piață, companiile își dau seama că merită investiția.
Controlul calității și asigurarea calității produselor sunt diferite, spun experții RSGE:
- Asigurarea calității produselor identifică problemele înainte ca un produs să fie vândut consumatorilor și încearcă să scape de orice probleme care pot duce la alte probleme cu calitatea care necesită controlul calității.
- Controlul calității abordează problemele de calitate odată ce producția este terminată și urmărește să corecteze problemele retroactiv și să identifice cauzele lor fundamentale.
Mărfurile periculoase pot duce la îmbolnăviri sau efecte secundare negative
Înainte ca mașinile să ajungă pe piață, de exemplu, companiile din sectorul auto trebuie să se asigure că produsele lor sunt sigure, fiabile și fără defecte de fabricație. Piața produselor cosmetice este o altă ilustrație.
Companiile care nu aderă la o metodă puternică de asigurarea calității produselor riscă să-și pună clienții în pericol vânzându-le mărfuri periculoase care ar putea duce la îmbolnăviri sau efecte secundare negative.
Pentru a proteja atât clienții, cât și mediul înconjurător, industria alimentară și a băuturilor are nevoie de proceduri puternice de asigurarea calității produselor, aceste sectoare fiind supuse reglementărilor guvernamentale.
Eficacitatea sau utilitatea serviciului este evaluată prin asigurarea calității produselor în sectorul de servicii pentru clienți. Clienții, de exemplu, anticipează soluții prompte la reclamațiile lor.
Procesele pentru asigurarea calității produselor, control și audit sunt cruciale pentru managementul calității.
Pentru a proteja clienții, angajații și mediul înconjurător, pot fi implementate mai multe procese, în funcție de industrie.
Doriți să demonstrați clienților că vă pasă de reputația articolelor pe care le vindeți?
Solicitați oferta inspectorilor RSGE referitoare la modalitatea de alegere a metodelor de control al calității!