Protectia muncii in hoteluri inseamna respectarea normelor de protectia muncii, in primul rand. Managerierea eficienta implica nu doar oferirea serviciilor de calitate pentru clienti, ci si grija fata de securitatea si sanatatea lor.
Protectia muncii in hoteluri
Pentru ca poate fi considerata o afacere de mari proportii, managerierea eficienta implica nu doar oferirea serviciilor de calitate pentru clienti ci si respectarea normelor de protectie a muncii in hoteluri.
Deoarece activitatea in hotel poate fi comparata cu activitatea unei intreprinderi de dimensiuni mici, ariile in care serviciile de protectie a muncii sunt necesare, sunt diverese.
Un hotel poate fi considerat o organizatie datorita obiectivelor pentru care a fost infiintat, cum sunt serviciile de cazare si alimentare, in scopul obtinerii unui profit. In cadrul hotelului personalul este impartit in departamente, fiecare departament are propria zona de autoritate si responsabilitate in asigurarea de protectia muncii in hoteluri.
Receptie Clienti
Inca de la intrarea in hotel, personalul raspunzator cu primirea clientilor poate functiona ca o emblema pentru felul in care a fost realizat designul de functionare al intregii afaceri. Intampinarea calduroasa a clientilor, furnizarea de informatii utile, cazarea conform cerintelor, sunt cateva dintre atributiile pe care le indeplinesc angajatii din cadrul serviciului de receptie clienti.
Un rol important in relatia receptioner-client, il are increderea pe care angajatul o transmite noului client. Pentru ca acest lucru sa se realizeze la un nivel cat mai inalt, chiar angajatul insusi are nevoie sa se simta securizat la locul de munca.
Acest lucru este posibil prin instruirea acestuia privind normele de protectia muncii in hoteluri.
Paza si protectie
Si pentru angajatii responsabili cu asigurarea pazei si protectiei in incinta hotelului si in imprejurimi este obligatorie instruirea privind normele de protectia muncii in hotel.
Analiza riscurilor la securitatea fizica va indica daca e nevoie ca angajatul sa poarte echipament de protectie si ce tip, in ce fel isi va desfasura norma de lucru si cum va folosi echipamentul de lucru atunci cand poseda, respectand regulamentul de protectia muncii in hoteluri
Asigurarea curateniei
Igiena in incinta unui hotel poate fi factorul numarul unu care contribuie in mod direct la cresterea sau scaderea volumului de clienti. Pentru prevenirea acccidentelor la locul de munca sau a imbolnavirii profesionale, personalul responsabil de asigurarea curateniei va fi instruit din punct de vedere al protectiei muncii in hotel.
Astfel, conducerea hotelului se va asigura ca lucratorii poarta echipamentul de protectie adecvat la folosirea diferitelor substante chimice si ca folosesc utilajele pentru curatirea spatiilor in mod corespunzator, conform instructiunilor de utilizare.
Bucatarie
In bucataria restaurantului unui hotel serviciile de protectie referitoare la siguranta si sanatatea in munca, sunt importante atat pentru lucratorii din bucatarie, cat si pentru intreaga afacere.
Astfel, de la prevenirea accidentelor de munca sau a imbolnavirii, specialistii in protectia muncii in hoteluri merg mai departe cu evaluarea riscurilor si furnizeaza instructajul adecvat si masurile care trebuie adoptate pentru prevenirea sau reducerea riscului de incendiu.
Siguranta angajatilor este o responsabilitate obligatorie si morala a angajatorului, insa in cazul protectiei muncii in hoteluri, implica si o importanta dimensiune economica. Sunt numeroase cazurile in care accidentarea sefului bucatar a dus la scaderi substantiale ale profitului afacerii, pe perioada incapacitatii acestuia de munca.
Management si Marketing
Chiar daca managerului ii revine responsabilitatea asigurarii instructajelor si masurilor necesare din punctul de vedere al protectia muncii in hotel, nu trebuie sa uitam ca prin activitatea pe care o desfasoara, poate fi expus el insusi la diversi factori de risc.
De aceea instructajul de protectia muncii se va face la toate nivelurile de activitate profesionala desfasurate in hotel, inclusiv la nivelurile de conducere, marketing si tot ce inseamna activitate de birou.
RSGE va este alaturi
Va suntem alaturi in acest proces pentru asigurarea sanatatii si a sigurantei in munca angajatilor si pentru a contribui implicit la managerierea cu succes a hotelului dumneavoastra. RSGE va ajuta sa implementati masurile de protectia muncii in hoteluri.
Contactati RSGE completand formularul de oferta!