Protectia muncii pentru angajatul care presteaza munca la domiciliu
Munca la domiciliu a devenit o obisnuinta pentru foarte multe companii.
Sunt din ce in ce mai multi angajati care presteaza servicii remote sau din alta parte fata de sediul/punctual de lucru al societatii. Astfel, au aparut tot felul de activitati care nu necesita prezenta angajatului la sediul societatii iar acestia isi pot desfasura munca la domiciliu.
Pentru angajatii care lucreaza in cadrul punctului de lucru/unitatii, lucrurile sunt clare. Se cunoaste faptul ca angajatorul trebuie sa le asigure instruirea SSM corespunzatoare ce cuprinde toate cele trei instructaje: instructaj introductiv general, instructajul la locul de munca, cat si instructajul periodic.
Dar ce se intampla cu angajatii care isi desfasoara munca la domiciliul personal?
In prima etapa trebuie sa tinem cont de faptul ca in cazul prestarii de munca la domiciliu, intre angajator si salariat se incheie un anumit tip de contract individual de munca, respectiv contract individual de munca la domiciliu.
De mentionat si faptul ca salariatul cu munca la domiciliu beneficiaza de toate drepturile recunoscute prin lege si prin contractele colective de munca aplicabile salariatilor al caror loc de munca este la sediul angajatorului.
Instruire suficienta si adecvata
Angajatorul trebuie sa asigure conditii pentru ca fiecare lucrator sa primeasca o instruire suficienta si adecvata in domeniul securitatii si sanatatii in munca, in special sub forma de informatii si instructiuni de lucru, specifice locului de munca si postului (inclusiv in munca la domiciliu) sau dupa cum urmeaza:
a) instructajul la angajare;
b) instructajul la schimbarea locului de munca sau la transfer;
c) reinstruirea la introducerea unui nou echipament de munca sau a unor modificari ale echipamentului existent;
d) reinstruirea la introducerea unei noi tehnologii sau unor proceduri de lucru;
e) instruirea la executarea unor lucrari speciale.
Ce reglementeaza munca la domiciliu?
Angajatorul trebuie sa asigure conditii pentru ca fiecare angajat sa primeasca o instruire suficienta si adecvata in domeniul protectiei muncii, in special sub forma de informatii si instructiuni de lucru, specifice locului de munca si postului.
Instruirea angajatilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca la nivelul firmei si/sau al unitatii se efectueaza in timpul programului de lucru. Perioada in care se desfasoara instruirea este considerata timp de munca.
Servicii complete pentru SSM si SU
Instruirea lucratorilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca cuprinde trei faze de instruire conform legilor in vigoare. Sunt respectate reglementarile Legii nr.319/2006, a Legii nr.307/2006 si a Legii nr.481/2004. Aceste faze sunt:
a) instruirea introductiv-generala;
b) instruirea la locul de munca;
c) instruirea periodica.
Rezultatul instruirii angajatilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca se consemneaza in mod obligatoriu in fisa de instruire individuala cu indicarea materialului predat, a duratei si datei instruirii.
Pentru munca la domiciliu trebuie efectuat un instructaj suplimentar. In cazul producerii unui accident in timpul muncii la domiciliu, angajatorul trebuie sa inregistreze acel incident.
Fisa de instruire individuala se pastreaza la conducatorul locului de munca, inclusiv pentru angajatii care presteaza munca la domiciliu, incepand cu data de angajare pana la data incetarii raporturilor de munca.
Programe de instruire pentru munca la domiciliu
Salariatul ce presteaza servicii de munca la domiciliu nu va fi tratat diferit fata de ceilalti salariati!
Specialistii nostri vă pun la dispozitie programe de instruire adaptate nevoilor companiilor.
Sunati acum pentru a afla ofertele noastre pentru munca la domiciliu în siguranta!