Accidentele de muncă nu pot fi evitate în totalitate. Din păcate, majoritatea firmelor vor avea în cele din urmă un accident de muncă de o anumită formă, în ciuda tuturor măsurilor de precauție luate de organizații pentru a preveni dezastrul.
Chiar dacă evitarea accidentelor este o componentă cheie a unei afaceri inteligente și de succes, înțelegerea modului de gestionare a unei boli sau accidentările legate de muncă sunt la fel de critice.
Accidentele de muncă trebuie înregistrate și raportate
Nicio companie nu vrea să se găsească în situația de a fi nevoită să depună un raport de accident. Este obligația angajatorilor să aibă mare grijă să mențină siguranța lucrătorilor și a instalațiilor.
Pentru a educa mai bine angajații cu privire la practicile sigure, clădirile trebuie echipate cu semnalizare de siguranță, ateliere de proiectare, sesiuni de formare și întâlniri lunare cu managerii de siguranță pentru a discuta metode de prevenire a rănilor.
Măsurile recomandate de inspectorii RSGE pentru a evita accidentele de muncă sunt:
- Folosirea consultanților în evaluarea riscului de pericole.
- Solicitarea managerilor pentru a efectua controale de rutină pe liniile de producție, pentru a verifica dacă sunt respectate regulile SSM.
O parte cheie în depășirea acestor incidente și în îmbunătățirea siguranței companiei dumneavoastră este modul în care accidentele de muncă sunt gestionate.
Raportarea bolilor sau vătămărilor unui angajat
Legislația în domeniul securității și sănătății în muncă are reguli specifice cu privire la raportarea leziunilor și bolilor la locul de muncă.
Majoritatea companiilor sunt obligate prin lege să înregistreze accidentele de muncă și bolile la locul de muncă folosind formularul care ajută la:
-înțelegerea și evaluarea siguranței unei instalații;
-învățarea despre pericolele din industrie;
-siguranța muncii pentru a evita ca aceste răni să se repete.
Specialiștii RSGE vin în ajutorul angajatorilor cu documentarea și afișarea acestor formulare de accident în cazul:
-oricărui deces cauzat de muncă la locul de muncă;
-orice boală sau vătămare profesională care necesită asistență medicală dincolo de ceea ce poate fi găsit în trusa de prim ajutor, inclusiv cele care provoacă pierderea cunoștinței, zile lipsă de la serviciu, capacitate de muncă limitată, etc.
Crearea unui plan de acțiune în cazul accidentelor de muncă
Dacă compania nu are deja un manager de siguranță, desemnați pe cineva care să creeze acest plan în numele dumneavoastră. Inginerii RSGE specifică importanța planului de acțiune în cazul în care apar accidentele de muncă.
Accidentele de muncă pot avea loc instantaneu. Importanța existenței unui plan de acțiune iese în evidență în momentele cruciale imediat după accident. Sfaturile noastre sunt:
- Fii rapid. Necesitatea de a acționa imediat este critică. Curățați zona în care s-a produs accidentul pentru a preveni alte răni după ce au fost îndeplinite nevoile medicale ale lucrătorului rănit.
Restaurarea locului de muncă va ajuta angajații să se recupereze după efectele supărătoare provocate de accidentele de muncă.
- Fii precis. Când completați formularul de accident SSM, luați-vă timp și încercați să fiți cât mai precis puteți. Nu uitați să includeți detalii pertinente, cum ar fi data, ora, locul accidentului în cadrul unității, ce s-a întâmplat și cine a fost implicat.
Siguranța sporită împiedică accidentele de muncă să apară
Acordați-vă puțin timp pentru informare în timp ce compania își revine la normal după o boală sau o rănire traumatizantă. Gândiți-vă la modalități de a crește securitatea și de a împiedica incidentele să se repete.
Cea mai bună metodă de a vă recupera productivitatea și moralul după accidentele de muncă este să luați măsuri pentru a vă asigura că nu se vor mai repeta.
Inspecțiile SSM, cunoscute și ca audituri de conformitate, pot avea loc dintr-o varietate de motive, dar bolilor sau rănilor grave la locul de muncă li se acordă o prioritate ridicată.
Inspecțiile SSM vin în două variante: investigații la fața locului și investigații prin telefon/fax.
- Când inspectorii sună pentru a efectua investigații prin telefon sau fax, angajatorul descrie riscurile pentru securitate și sănătate ale unității și modul în care compania le gestionează.
- În cazul investigațiilor la fața locului, inspectorii SSM trebuie să descrie scopul vizitei, detaliile inspecției lor, etc. Compania își alege unul dintre angajați pentru a fi prezent în timpul acestei întâlniri.
Potențialele acțiuni corective asigură conformitatea pentru situații viitoare
Ofițerii de conformitate ai RSGE vor inspecta locul de muncă pentru a evalua orice pericole sau încălcări ale normelor de securitate și sănătate în muncă.
Aceștia analizează potențialele acțiuni corective pe care angajatorul le-ar putea lua în urma expunerii pentru a asigura conformitatea viitoare.
Completarea unui formular de accident cât mai curând posibil după accidentare este esențială pentru siguranța angajatului și a angajatorului.
Informați angajații despre scopul auditurilor SSM. A fi pregătit pentru evaluările de securitate și sănătate înseamnă că locul de muncă va fi sigur și lipsit de pericole, ceea ce scade probabilitatea ca cineva să fie rănit la locul de muncă.
Accesați pagina de contact a RSGE pentru evaluarea riscurilor în compania dumneavoastră și pentru întocmirea documentației în cazul unui accident de muncă!