Planul de salvare de urgență pentru lucrul la înălțime trebuie întocmit pentru a știi de ce variabile trebuie să țineți cont atunci când muncitorii îndeplinesc sarcini de lucru la înălțime. Este crucial să știți ce este de făcut în caz de cădere la locul de muncă.
Potrivit legislației de securitate și sănătate la locul de muncă, căderea de la înălțime este una dintre cele mai frecvente răniri la locul de muncă și reprezintă 20% din incidentele fatale.
Planul de salvare de urgență este obligatoriu
Planul de salvare de urgență include un dispozitiv de oprire a căderii care protejează o persoană în caz de cădere, necesar dacă se lucrează la o înălțime în care riscul de rănire este semnificativ.
Lucrul pe o scară, un acoperiș sau orice altă locație în care există șansa de a cădea printr-o suprafață sau într-o gaură din pământ sunt exemple de acest tip de muncă.
Este obligatoriu din punct de vedere legal să se elaboreze planul de salvare de urgență, care este un plan care încearcă să recupereze o persoană rănită cât mai curând posibil, ca parte a acestor protocoale de oprire a căderii.
Serviciile de urgență trebuie să fie informate atunci când are loc un accident, dar așteptarea asistenței lor sau amânarea salvării poate duce la o rănire mortală.
Cerințele de securitate și sănătate pentru lucrul la înălțime
Reglementările de lucru la înălțime (Norma generală de protecția muncii din 1996), care urmăresc să reducă riscul de rănire și deces din cauza căderilor de la înălțime mare, trebuie respectate atunci când se efectuează lucrări la înălțime.
Aceste reglementări precizează că fiecare angajator este responsabil să se asigure că există planul de salvare de urgență înainte de începerea lucrărilor și că luarea de măsuri de siguranță este finalizată cât mai sigur posibil.
De asemenea, antreprenorii trebuie să ia măsurile de precauție adecvate pentru a evita căderea, cum ar fi selectarea echipamentului adecvat și verificarea zonei pentru a se asigura că suprafața este sigură pentru a lucra.
Cea mai importantă cerință este ca fiecare angajator să elaboreze planul de salvare de urgență. Este de datoria angajatorului să se asigure că sunt urmate procedurile corecte și că planul este actualizat frecvent.
Strategii de care trebuie să țineți cont la întocmirea planului de salvare
La întocmirea planului de salvare de urgență, este esențial să se efectueze o evaluare a riscurilor care să determine dacă tehnicile de salvare oferă suficientă siguranță înainte de începerea oricărei lucrări.
Un inspector RSGE ar trebui să viziteze locația pentru a căuta potențiale pericole, să se gândească la cine ar putea fi rănit și cum, să evalueze riscurile și să ia decizii despre cum să le reducă.
Aceste rezultate trebuie documentate și evaluate periodic. Pentru mai multe detalii despre cum să finalizați planul de salvare de urgență, consultați pagina Evaluarea riscului de pe site-ul nostru.
Specialiștii în securitate și sănătate în muncă din cadrul RSGE afirmă că o strategie de salvare ar trebui să țină cont de următoarele:
-protecția salvatorilor desemnați;
-ancorele de care erau atașate instrumentele de salvare;
-adecvarea echipamentului;
-modul în care persoana a fost conectată la sistemul de salvare;
-cum să coborâți individul în siguranță;
-orice nevoie medicală post-salvare pe care victima le-ar putea avea, inclusiv primul ajutor.
Planul de salvare de urgență necesită măsuri de instruire de salvare
Toți cei care participă la activități legate de lucrul la înălțime ar trebui să cunoască suficient despre siguranța la cădere, tehnicile de salvare, instrumentele de salvare și inspecția echipamentului care ar trebui să ajute la efectuarea de salvări.
Echipa RSGE oferă celor care participă la procedurile de salvare cursuri de perfecționare periodice, adaptate nevoilor companiei care corespund cu planul de salvare de urgență.
O strategie de salvare are scopul de a coborî o persoană suspendată care poartă un ham de siguranță, reducând în același timp riscul de rănire. Cel puțin o dată pe an, și mai ales imediat după o salvare, echipamentul de salvare trebuie inspectat.
Când se lucrează la înălțime, se folosesc două tipuri de ham:
-un ham pentru protecție împotriva căderii;
-un ham de siguranță.
În funcție de tipul de muncă efectuată, echipamentul individual de protecție va varia, totuși tot personalul care prezintă un risc de cădere la locul de muncă trebuie să poarte căști de protecție.
Echipamentul de salvare trebuie menținut aproape de zona în care se desfășoară lucrările pentru a fi pregătit corespunzător și pentru a garanta o procedură de salvare reușită.
Implementați măsuri de siguranță pentru lucrul la înălțime!
După o cădere, este important să evaluezi mai întâi situația. Un lucrător desemnat ar trebui să aleagă locația optimă din care să efectueze salvarea și locul în care persoana rănită trebuie adusă în siguranță.
Pentru a decide asupra următoarei acțiuni, ar trebui, dacă este fezabil, să consulte victima care a căzut. Specificul accidentului și eventualele răni ar trebui să fie dezvăluite serviciilor medicale.
După ce a fost salvată, victima ar trebui să primească imediat primul ajutor. Incidentul trebuie raportat autorităților de securitate și sănătate la locul de muncă, iar tehnica de salvare trebuie examinată pentru a determina unde pot fi aduse îmbunătățiri.
Dacă doriți să implementați măsuri de siguranță pentru lucrul la înălțime, contactați experții RSGE care au competențe în întocmirea planului de salvare în caz de urgență și în instruirea muncitorilor la locul de muncă!