Sistemul de alarmă de incendiu este important să nu lipsească dintr-o companie pentru ca personalul să se poată evacua în siguranță de la locul de muncă într-o situație de urgență.
Detectarea și avertizarea timpurie vor extinde fereastra de oportunitate pentru evadare și vor permite oamenilor să plece în siguranță înainte ca incendiul să se extindă și să obstrucționeze căile de evacuare.
Sistemul de alarmă de incendiu este important în caz de urgență
Specialiștii RSGE menționează că este important să dețineți sistemul de alarmă de incendiu pentru a identifica din timp un o situație de urgență și a emite un avertisment.
Tipul și domeniul de aplicare al sistemelor de detectare și avertizare la incendiu la locul de muncă trebuie să îndeplinească standardele prezentate în evaluarea riscurilor angajatorului.
Este de așteptat ca orice incendiu să fie descoperit imediat de către persoanele prezente în locurile de muncă mici, unde este puțin probabil ca un incendiu să întrerupă mijloacele de evacuare, cum ar fi:
-zonele în aer liber;
-clădirile cu un singur etaj unde toate ieșirile sunt vizibile;
-distanțele scurte până la căile de evacuare.
- Un sistem electric de alarmă de incendiu cu stații de apel acționate manual este probabil să fie minimul necesar în clădirile mai mari, în special în clădirile cu mai multe etaje.
- Un tip de detectare automată a incendiului va fi probabil necesar și în locurile neocupate unde un incendiu ar putea începe și se poate extinde până la punctul în care căile de evacuare ar putea fi afectate.
Fiecare loc de muncă trebuie să aibă echipament de detectare a incendiilor
Specialiștii în prevenirea incendiilor vă pot oferi instrucțiuni pentru determinarea tipului de sistem de detectare care va fi potrivit pentru un loc de muncă și instrucțiunile pentru implementarea acestuia.
Trebuie luate în considerare orice zone ale locului de muncă în care un incendiu s-ar putea declanșa și se poate răspândi neobservat când este ales sistemul de alarmă de incendiu.
Acesta ar putea fi un spațiu de depozitare sau un subsol care nu este folosit frecvent sau o secțiune a biroului care a fost pentru scurt timp goală, cum ar fi în timpul prânzului.
Incendiile neobservate care pornesc și se răspândesc pot pune în pericol grav angajații la locul de muncă.
Este esențial să se asigure căile de evacuare esențiale, în special scările, în locurile de muncă unde focul s-ar putea răspândi lent înainte de a fi observat.
Utilizați o construcție rezistentă la foc, care poate include și uși rezistente la foc
Ocazional, este posibil să se reevalueze nivelul de protecție structurală împotriva incendiilor necesar pe căile de evacuare prin instalarea unui sistem automat de detectare a incendiilor eficient.
Sistemul de alarmă de incendiu înseamnă conectarea sistemului automat cu un sistem eficient de avertizare la incendiu care poate oferi o măsură de siguranță la incendiu mai practică și mai accesibilă.
Subiectul compromisurilor între protecția structurală și alte sisteme de protecție împotriva incendiilor este complicat. Astfel de decizii ar trebui luate numai după consultarea autorității locale de pompieri.
Detectarea automată a incendiilor și un nivel ridicat de protecție structurală sunt necesare în unele unități pentru a garanta un standard suficient de siguranță la incendiu, precum:
- Unitățile care oferă locuri de dormit sau spații de îngrijire.
Inspecție și testare pentru sistemul de alarmă de incendiu
Un angajator sau un angajat desemnat poate face inspecții și întreținere regulată pentru sistemul de alarmă de incendiu deținut de o companie.
Cu toate acestea, este esențial să se garanteze fiabilitatea și securitatea dispozitivelor consacrate, cum ar fi alarmele de incendiu și iluminatul de urgență, precum și aparatele de stingere a incendiilor.
Cel mai bun mod de a realiza acest lucru este să angajați o persoană calificată în prevenirea și stingerea incendiilor (PSI) care să se ocupe de întreținerea de rutină și de orice reparații necesare.
O evidență a lucrărilor efectuate pe astfel de dispozitive ținută de către experții PSI ai RSGE vă vor ajuta să demonstrați că legislația PSI a fost respectată.
Discutați cu autoritățile de pompieri înainte de a instala sistemul automat de alarmă
Colaborarea cu autoritățile de pompieri vă poate ajuta la evitarea risipei de bani și la asigurarea faptului că sistemul este potrivit pentru condițiile locului de muncă.
Majoritatea companiilor vor avea nevoie de o modalitate prin care indivizii să declanșeze manual o avertizare de incendiu, chiar și în prezența detectoarelor automate de incendiu sau a alarmelor de fum.
Specialiștii PSI ai RSGE vă oferă sprijin în alegerea celor mai bune echipamente PSI pentru organizația dumneavoastră. Solicitați oferta de servicii chiar acum!