Planurile de evacuare întocmite cu atenție și actualizate în mod regulat sunt singura metodă pentru a garanta că personalul părăsește clădirea în siguranță și rămâne calm sub presiune.
Planurile de evacuare sunt cruciale din multe motive. Este necesară o evacuare de urgență din cauza pericolelor din interiorul structurii, inclusiv incendiu sau scurgeri de substanțe chimice nocive.
Planurile de evacuare, necesare în situații de criză
A alege dacă să evacuezi sau să stai în interior în timpul unei urgențe la locul de muncă este prima alegere care trebuie făcută.
Exercițiile de cutremur sau tornadele sau ce trebuie făcut atunci când o persoană înarmată cu o armă amenință cu violență, sunt situații în care nu este nevoie de evacuarea de urgență.
Majoritatea întreprinderilor pun foarte mult accent pe situații de criză ce necesită statul pe loc, dar nu se pregătesc atunci când vine vorba de situații care necesită o evacuare.
Ambele metode de planificare a evacuării ar trebui să se încheie cu o numărare și o inspecție a tuturor persoanelor.
Legislația SSM obligă la menținerea unui plan de acțiune de urgență
Toate companiile sunt obligate de legislația SSM (Securitate și Sănătate în Muncă) să mențină un plan de acțiune de urgență, iar planul trebuie să conțină instrucțiuni complete de evacuare.
O copie scrisă a planului de evacuare trebuie să fie afișată acolo unde poate fi văzută de lucrători în caz de urgență în orice organizație cu mai mulți angajați.
Echipa RSGE întocmește planurile de evacuare dacă designul clădirii se modifică, sunt introduse noi pericole sau există schimbări semnificative de personal.
Liderii companiilor supraveghează evacuarea controlată
Majoritatea indivizilor doresc să fugă și să părăsească clădirea cât mai repede în haosul unei urgențe la locul de muncă, dar acest lucru crește pericolul de a se răni și de deteriorare a bunurilor lor.
Personalul are nevoie de lideri liniștiți, care să planifice activități cruciale și să supravegheze o evacuare controlată. Companiile trebuie să fie pregătite cu următoarele roluri:
- Punctul de contact se referă la persoana care colaborează cu serviciile de urgență și decide când trebuie să aibă loc o evacuare.
- Coordonatorul măsurilor de evacuare
Odată ce este dispusă măsura de evacuare, coordonatorul completează măsurile de siguranță necesare (oprirea gazului și verificarea toaletelor, birourilor) pentru persoanele rătăcite.
De asemenea, ei depun toate eforturile pentru a securiza zona.
- Contorul de persoane
Afară, în lipsa pericolelor, contoarele de persoane se asigură că toată lumea este prezentă. Fiecare departament care folosește un ghișeu principal trebuie să prezinte rapoarte unei singure autorități centrale.
- Acordarea primului ajutor
Până la sosirea serviciilor de urgență, arsurile și rănile minore pot fi tratate cu materialele dintr-o trusă de prim ajutor.
Echipa RSGE recomandă angajatorilor să instruiască lucrători care să fie familiarizați cu primul ajutor de bază, astfel încât toată lumea să poată primi îngrijirea medicală de urgență.
Angajații pot ieși cu ușurință din unitate datorită protocoalelor de evacuare
Statul împreună după o evacuare este esențială, deoarece permite număratul persoanelor cu precizie și face mai ușoară informarea oficialilor de urgență despre câte persoane sunt încă în structură și unde se pot afla.
Angajații nu pot folosi planurile de evacuare învechite care au fost create cu ani în urmă și nu au fost folosite niciodată.
Evacuările în formă liberă duc doar la anarhie și violență pe măsură ce lucrătorii îngroziți preiau controlul.
Sunt necesare actualizări și exerciții frecvente pentru a vă asigura că membrii personalului cunosc planurile de evacuare cele mai recente.
Un plan scris este simplu de urmat, deoarece toată lumea este conștientă de responsabilități și de modul în care ar trebui să acționeze în caz de urgență.
Cel mai adesea, angajații devin anxioși în timpul evacuărilor de urgență, deoarece nu sunt siguri de ce să facă.
Ei devin neconcentrați odată ce panica se instalează și încep rapid să acționeze imprudent sau irațional.
Planurile de evacuare stabilesc un set precis de instrucțiuni pentru ce trebuie să facă personalul și oferă o listă de verificare pentru fiecare pas.
Programele de instruire vă învață să evaluați potențialele riscuri
În timpul unei crize, alte persoane în afara angajaților trebuie să părăsească zona. Este necesară asistență pentru clienți, vânzători și alți vizitatori pentru a ieși în siguranță din sediu.
Chiar dacă oaspeții nu sunt familiarizați cu clădirea, planurile de evacuare indică rutele de evacuare și coordonatorii de siguranță, reduc pericolele cu care oaspeții se confruntă în caz de urgență.
Angajatorii care depun eforturi pentru a proiecta cu atenție planurile de evacuare oferă lucrătorilor un mediu de lucru mai sigur și ar putea chiar salva vieți.
Alegeți programele de instruire oferite de echipa RSGE în domeniul siguranței ocupaționale și învățați cum să recunoașteți și să evaluați potențialele riscuri, infracțiuni și pericole la locul de muncă!