Protecția Muncii Bacău, SSM Bacău

Protecția Muncii Bacău, SSM Bacău
Protecția Muncii Bacău, SSM Bacău

Protecția Muncii Bacău respectă normele legilor securității și sănătății în muncă și recomandă angajatorilor să înființeze instrumente de lucru pentru a aplica măsurile de prevenire a riscurilor profesionale.

Aceste măsuri trebuie să fie adaptate condițiilor de muncă din fiecare societate. Instruirile în materie de siguranță a muncii sunt oferite tot de managerii companiilor cu ajutorul serviciilor externalizate.

Protecția Muncii Bacău și Evaluarea riscurilor Bacău

Pentru evaluările făcute de Protecția Muncii Bacău, se ține cont de calificările și experiența profesională a angajaților pentru a identifica riscurile prezente în companie.

Cursurile de formare a muncitorilor sunt importante și variază în funcție de mărimea unității, de activitatea acesteia, de riscurile observate acolo și de tipul locului de muncă ocupat de salariați.

Prezența personalului calificat în acordarea de prim ajutor este obligatorie în fiecare atelier în care se efectuează lucrări periculoase sau pe fiecare șantier cu mai mulți angajați.

Asistenții de prim ajutor sunt instruiți cu privire la riscurile prezente în companie, cunosc locația echipamentelor de urgență, alertează serviciile de urgență și acordă primul ajutor în așteptarea sosirii lor.

Evaluarea riscurilor Bacău oferă informații despreprocedurile de accesare a documentației analizei de risc. De asemenea, sunt descrise măsurile de prevenire a riscurilor identificate și este descris rolul serviciului de sănătate și al reprezentanților personalului în prevenirea riscurilor profesionale.

Securitatea și Sănătatea în Muncă în Bacău

Riscurile psihosociale se regăsesc ca o interacțiune între individ și locul sau de muncă și pot avea un impact asupra sănătății fizice și psihice a angajaților. SSM Bacău enumeră câțiva factori care compun riscurile psihosociale, recunoscuți în principal a fi următorii:

-cerințele și organizarea muncii (intensitate și durată);

-impactul emoțional al muncii (inclusiv stresul, munca grea sau implicarea în actul muncii a persoanelor bolnave sau în dificultate);

-poziția angajatului în companie (responsabilități, limitarea autonomiei);

-conflictul dintre valorile și așteptările angajaților;

-relațiile deteriorate și conflictele din interiorul și în afara companiei;

-nesiguranța locului de muncă (noile tehnologii, restructurarea posturilor).

Acești factori pot determina angajații să experimenteze probleme emoționale, insomnie sau chiar diverse patologii. Medicii de medicina muncii din cadrul SSM Bacău au identificat cazuri mai grave de hipertensiune arterială, stări depresive, tulburări cardiovasculare, tulburări semnificative metabolice.

Primiți ajutor de la RSGE

RSGE efectuează evaluarea riscurilor și în cazul elaborării instrucțiunilor de siguranță la incendiu sau electrocutare pentru câteva categorii de muncitori:

-pentru noii angajați;

-pentru angajații care schimbă postul de lucru sau tehnici de lucru;

-lucrătorii temporari.

RSGE informează angajații despre riscurile posibile la solicitarea medicului de medicina muncii, în special salariaților care au lipsit de la serviciu mai multe zile.

Servicii oferite de echipa RSGE

RSGE informează și instruiește personalul unităților de muncă despre metodele și regulile de siguranță aplicabile în companie.
Este vorba despre reducerea riscurilor care pot fi eliminate și limitarea celor care nu pot.

Pe lângă consecințele asupra sănătății angajaților, riscurile neidentificate pot afecta compania. Absenteism ridicat, rotația frecventă a personalului sau problemele de disciplină duc la o deteriorare a climatului social.

Deteriorarea imaginii companiei poate duce la o scădere a performanței și la o scădere a productivității companiei.

Pentru a reduce riscurile la locul de muncă, SSM Bacău poate să implementeze măsuri preventive adecvate. Este nevoie de o supraveghere permanentă pentru a exclude sau reduce riscurile, pentru bunăstarea angajaților. Adaptarea sarcinilor și instrumentelor de lucru înseamnă:

-integrarea instrumentelor de lucru performante pentru a facilita sarcinile zilnice;

-optimizarea organizării interne a companiei;

-informarea angajaților.

RSGE poate organiza programe de instruire pentru angajați și manageri, pentru a le permite dezvoltarea lor personală în cadrul structurii, dar și pentru a preveni orice risc de hărțuire sexuală și morală.

În plus, se recomandă ca fiecare firmă să înființeze o organizație internă.

Având în vedere acest lucru, societatea poate înființa un grup de lucru al cărui obiectiv va fi acela de a determina riscurile posibile, de a pune în aplicare mijloacele de acțiune adecvate și de a monitoriza implementarea efectivă a acestora.

Protecția Muncii Bacău vă protejează afacerea

Riscurile nerespectării obligațiilor de către angajator pot duce la sancțiuni de tip amenzi sau răspundere penală. Legea impune fiecărui angajator o obligație generală, de a asigura securitatea și sănătatea angajaților în orice aspect legat de muncă.

Această obligație se referă și la sănătatea mintală a angajaților. Rezultă că angajatorul trebuie să evalueze aceste riscuri și să implementeze măsurile necesare pentru prevenirea acestor riscuri în cadrul companiei.

Contactați echipa Protecția Muncii Bacău pentru a scăpa de răspunderea civilă sau chiar penală a societății și a reprezentanților acesteia!

Solicita oferta

icon protectia muncii RSGE

Protectia muncii

Servicii complete de protectia muncii (SSM)
vezi
Protectia muncii

Prevenire si stingere incendii

Servicii PSI
vezi
Prevenire si stingere incendii

Evaluarea riscurilor

Analiza de risc la securitate fizica
vezi
Evaluarea riscurilor

Protectia mediului

Consultanta de Mediu
Depunere declaratii de Mediu
vezi
Protectia mediului

Medicina muncii

Consult medical la angajare
Consult medical periodic
vezi
despre medicina muncii

Ultimele noutati